A szívbarát szőlőmagolaj

A különféle magokból préselt olajok gyógyító, egészségvédő hatásáról sokszor hallottunk már. Hidegen sajtolt olajakkal is sokat tehetünk szívünk és ereink egészségéért. Az egyik legnépszerűbb ilyen olaj a szőlőmagolaj, melyet számos formában tudunk felhasználni. Főzhetünk vele, salátára tehetjük, vagy akár 1-1 kiskanállal minden nap be is vehetünk belőle, csak úgy tisztán!

A szőlőnek úgy általában is nagyon sok jótékony hatása van, és érdemes néha akár egy-egy szőlőnapot is beiktatni, remekül átmossa a szervezetet. Persze a szőlő cukortartalma nem éppen alacsony, de ha nem eszünk mást egy-egy napon, akkor akár ez is megengedhető. A szőlő finom íze, és a belőle készült további finomságok, úgy mint must és bor mellett más csodát is tartogat nekünk. A szőlőmagolaj egyszerűen csodálatos. Érett szőlőszemek magvából készül, zöldessárga színű, jellegzetes illatú, amely picit emlékeztet a szőlő illatára is. Magas az E vitamin tartalma, jobb antioxidáns, mint a C-vitamin, és ami a hölgyeknek talán a legfontosabb, lassítja az öregedési folyamatokat, nemcsak kívül, de belül is. Képes biztosítani a bőr simaságát és rugalmasságát, regenerálja a hajhagymákat is és emellett javítja a látást. Erősíti a vér- és hajszálerek falait, megvédi az érrendszert a meszesedéstől. Növeli a jó koleszterint, és csökkenti a rosszat, megelőzve a szívinfarktus kialakulását. Gyulladásgátló hatású és nem utolsó szempont, hogy a stressz ellen is erősíti a szervezetet.  

A stresszoldó hatása nagyon fontos szempont, hiszen a tartós stressz gyengíti az immunrendszert, depressziót, magas vérnyomást, sőt keringési betegségeket okozhat. 

A szőlőmagolaj főzéshez is kiváló, hiszen nagyon magas a forráspontja, 200 fok felett is ugyanolyan finom az íze. A szőlőmagból préselt olaj egyébként elképesztően finom. Elég belőle kevesebbet használni, mint egy sima olajból.

Próbáljátok ki!